Kulağımızda Vittorio Paltineri’nin I Found my love in Portofino (Aşkımı Portofino’da buldum) şarkısı, Cenova Principe tren istasyonundan Santa Margherita’ya gidecek trenimizi bekliyoruz. 6,80 avroya gidiş dönüş tren biletlerimizi bilet makinelerinden kolaylıkla alıyoruz. İki katlı bir banliyö treni geliyor ve 1 buçuk saat sürecek tren yolculuğumuz başlıyor. Portfofino İtalya’nın Ligurya bölgesi’nde ve Cenova’nın en küçük beldesi… Küçük bir balıkçı kasabası olan Portofino’nun kaderi Vittoria Paltineri’nin şarkısından sonra değişiyor, artık aşıklar kasabası oluyor. Şarkıyı Dalida’dan ve Andrea Bocelli’den de dinlemelisiniz.

Santa Margeritha istasyonunda trenimiz duruyor ve hemen istasyonun ön tarafından bizi Portofino’ya götürecek belediye otobüsünü beklemeye koyuluyoruz. 82 numaralı otobüs 15 dakikada bir geçiyor. 1,80 avroya biletimizi alıp biniyoruz. San Margherita Portofino arası yaklaşık 5 km. Yollar o kadar dar ki kimi zaman araçların yanyana geçmesi mümkün olmuyor ve birbirlerini beklemeleri gerekiyor. Portofino’ya ayrıca Santa Margherita limanından tekneler de gidiyor. Biz giderken otobüs, dönüşte ise tekneyle gelmeyi tercih ettik. İkisinin de keyfi başka… Otobüsle giderken koylardaki minik plajları görme şansınız oluyor.

Portofino (2)

20 dakikalık otobüs yolculuğunun sonunda ise rengarenk evleriyle sanki bir fotoğraf karesi gibi karşımızda duran Portofino’ya ulaşıyoruz. Portofino aslında minik bir koy ve onu çevreleyen sıra sıra evlerden oluşuyor. Piazza Martiri dell Olivetta meydanında kafeler, ünlü restoranlar, dondurmacılar ve dünya markalarının küçük dükkanlarını görmek mümkün…

Portofino (3)

Koyun kenarındaki kafelerden birine oturup birşeyler yemek istiyoruz. Genovese italyan usulü sebze çorbası… Küçük bir balıkçı kasabası olduğu düşünülünce tabi ki deniz mahsülleri de favori yiyecekler arasında oluyor. Delfino bu konuda en iyilerinden biri… Fiyatların bu küçük sahil kasabasında ortalamanın biraz üzerinde olduğunu söylemekte de yarar var. Biz Il Moro’da panini ve pizza yiyoruz. Limana sürekli yatlar, tekneler yanaşıyor. Kısa bir hareketlilik yaşanıyor sonra Portofino kaldığı yerden sakinliğini korumaya devam ediyor. Zaman burada durmuş gibi… Evleri inceliyoruz, bunlardan birinde yaşasak hayatın nasıl olabileceğini konuşuyoruz. Tepede meşhur Splendido Otel tüm koya hakim yukarıdan olan biteni seyrediyor.

portofino

Yemeklerimizi bitirip etrafı dolaşmaya başlıyoruz. Koyun kenarından yukarı doğru çıkan yoldan devam ediyoruz. Tepeye doğru çıktıkça manzara güzelleşiyor, Portofino kendini gösteriyor. Tepede bizi St. Giorgio kilisesi karşılıyor. Şansımıza bir düğün var ve etraf oldukça renkli, konukları izlemek çok keyifli. St. Martin kilisesinin arkasında bir de mezarlık karşımıza çıkıyor. Bilinenlerin aksine mezarlık dikine inşa edilmiş.

Portofino (1) San Giorgio

Kuşbakışı Portofino’yu en iyi görebileceğimiz yer olan Castello Brown’a gidiyoruz. Burası 17. yy’de Cenevizliler tarafından denizden gelen düşmanlardan savunma amacıyla inşa edilmiş. Castello Brown’u da gezip geldiğimiz dar yaya yolundan yürümeye devam ediyoruz. Hedefimiz Portofino’nun en uç kısmındaki kayaların üzerine inşa edilmiş Al Faro yani deniz fenerine ulaşmak… Yol sandığımızdan daha uzun sürüyor ve 25 dakikalık bir yürüyüşün sonunda ulaşıyoruz. Sanırım en keyifli an deniz fenerinin altındaki 5 masalı minik kafeyi keşfedip sorbettolarımızı (buzlu meyveli içecek) yudumladığımız andı…

IMG_6401 sorbetto

Portofino’nun liman kısmında denize girilmiyor ama Castello Brown’a giderken yol üstünde bir tabela sizi plaja yönlendiriyor ve Praggi’ye ulaşıyorsunuz, ücretsiz halk plajı… Ya da Santa Margherita Portofino arasındaki koylardan birinde inip denize girebiliyorsunuz.

Yürüdüğümüz yoldan gerisin geri dönüp gün batarken meydanda dondurmalarımızı yiyip Portofino’ya veda ediyoruz. Dönüşü bu sefer saat başı limandan kalkan yolcu teknesiyle yapıyoruz. Kişi başı 9 avro verip deniz yoluyla Santa Margherita limanına ulaşıyoruz. Tren saatimize daha çok zaman olduğunu görüp Santa Margherita’nın sokaklarında geziniyoruz. Limana açılan sokaklarında kafe ve restoranlarda lokal lezzetler tadabileceğiniz gibi irili ufaklı dükkanlarında alışveriş yapabilirsiniz. Easy Lounge’ta raviolilerimizi yiyip spritzlerimizi içtikten sonra yavaş yavaş tren istasyonumuza doğru yürüyoruz. Dönüş yolunda aklımızda hala i found my love in Portofino çalıyor…

IMG_6410 Dünya markalarının mağazaları IMG_6436 Easy lounge Santa Margherita sokakları

Ne giyilir?

Espadril, dolgu topuklu sandaletler, uçuşan elbiseler, hasır şapkalar, bermuda şortlar…

Ne yenir ne içilir?

Midyeli risotto, deniz mahsüllü pizza, dondurma, spritz

Nerede kalınır?

Limandaki Albergo Nazionale ya da yamaçta yeşilliklerin içerisindeki Hotel Splendido.

Ulaşım

Rapallo ya da Santa Margherita’dan tekne yoluyla, Santa Margherita’dan 82 numaralı otobüsle ya da taksiyle ulaşabilirsiniz.