Cinque Terre İtalya’nın Ligurya bölgesinde 5 minik köyden oluşan yerin adı, zaten İtalyanca’da da 5 toprak parçası anlamına geliyor. Köylerin isimleri sırasıyla Monterosso Al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola, Riomaggiore… Cinque Terre’yi bu kadar özel kılan nedir derseniz, rengarenk evleri, daracık sokakları, dağların arasında engebeli arazide dikey doğrultuda kurulan evleri ama en önemlisi de turist akınına rağmen bozulmamışlığı ve doğallığı derim…

Biz bu seyahatte denize kıyısı olmayan Corniglia haricinde 4 köyü de dolaştık. Portofino’dan yaklaşık 1,5 saatlik bir yolculuğun ardından dağların arasından inen daracık bir yoldan Monterosso‘ya ulaştık. Monterosso, Cinque Terre’nin en büyük yerleşimi ve kumsalı olan köyü… Eğer deniz tatili yapmayı düşünüyorsanız Monterosso en uygunu olacaktır. Biz arabamızı sahildeki otoparka bırakıp direk tren istasyonunun yolunu tuttuk. Navigasyonumuz yanılmıyorsa eğer trenle 5 dakika mesafedeki en yakın köyü arabayla yaklaşık 1 saat olarak gösteriyor. Sonradan öğreniyoruz ki yol o kadar dar ve engebeli ki köyleri arabayla gezmek yerine tren ve tekne en kolay yöntem. Tren istasyonundan 2 günlük Cinque Terre card alıyoruz 27 euro’ya. Bu kartla 2 gün boyunca Cinque Terre’ye giden trenlere sınırsız binebiliyorsunuz hatta internetin çektiği yerlerde de şifrenizle bağlanabiliyorsunuz. Bir de unutmadan trekking yollarına girebiliyorsunuz tabi… Sabah 5’ten gece 12’ye kadar belirli aralıklarla tren var. Biz ilk olarak en uzaktaki Riomaggiore’den başlayıp geze geze gelmeyi planlıyoruz.

CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (23) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (24)

Riomaggiore… Köyler o kadar küçük ki trenden iner inmez bir yol sizi hemen denize doğru götürüyor. Burada denize girilecek alan sadece kayalıklardan ibaret ama deniz harika gözüküyor. Bir de meşhur kocaman bitkisi var her fotoğrafında görebileceğiniz… Yüzünüzü evlere dönüp kafanızı biraz da yukarılara kaldırınca üzüm ve limon bahçelerini görebiliyorsunuz. Biz manazaranın tadına varıp (tabi bol bol da fotoğraf çektirip) trene binmeden önce gözümüze güzel gelen dilim pizzacılardan birinde karnımızı doyurup sıradaki trenle Manarola’ya geçiyoruz. Portofino’daki kadar değil ama aşırı bir turist kalabalığına hazır olun istasyonlarda. İyiki mesafe kısa da 5 dakika için binip iniyorsunuz.

IMG_6516 CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (1) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (2) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (4) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (5) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (6) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (68) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (7)

Manarola… Sanırım biz en fazla vakti burada geçiriyoruz. Trenden indikten sonra yol bizi kendiliğinden sahile götürüyor. Ama en güzel manzarayı tepedeki mezarlığın orada buluyoruz. Güneş yavaş yavaş batarken evlerin arkasından, evlerin renkleri o kadar güzel gözüküyor ki insan kendini bir masalın içinde sanıyor. Hava karardığında ise masal bitiyor, tek tük ışıklar yanıyor evlerden. Tepede Nessun Dorme‘de bir limonata içmeden Manarola’nın keyfini çıkarmış sayılmazsınız. Cinque Terre bölgesinin limonları meşhur ve her sene limon festivali düzenleniyor. Zaten kocaman sulu limonları gördüğünüzde nasıl bu kadar limonata tüketildiğini de anlıyorsunuz:) Biz güneşi batırırken bu sefer denizin tersi istikametine tepeye doğru yürüyoruz. Bir de tepeden bakıyoruz Manarola’ya… Son olarak akşam el ayak çekilince Marina Piccola‘da akşam yemeğimizi yiyoruz. Deniz mahsülü yemeden olmaz, ıstakozu şiddetle tavsiye edilir. Son trene koşa koşa yetişiyoruz. Ama asıl problemimizi unutuyoruz arabayı Monterosso’ya park ettik ama oteli ayarlamadık. Monterosso’ya varınca sahildeki açık kalan birkaç otele bakıyoruz ama maalesef oteller biraz bakımsız uyumak için bile güzel gözükmüyor. Biz de en son internetten Hotel Palme’yi buluyoruz 4 yıldızlı. Tabi ki otele gidince Cinque Terre’ye bu yıldızları kimin verdiğini düşünmeden edemiyoruz:) Aklımız yarın sabah gideceğimiz Vernazza’da uykuya dalıyoruz.

Processed with VSCOcam with kk2 preset CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (8) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (9) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (10) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (11) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (12) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (13) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (14) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (15) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (16) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (17) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (18) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (19) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (20) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (21) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (22) IMG_6715

Buongiorno Vernazza! Cinque Terre’deki son durağımız… Vernazza’yı görebileceğiniz en güzel nokta tepedeki patika yolu… Tüm evleri, sokakları, koyu tek tek inceleyebiliyorsunuz. Tüm köyleri birbirine bağlayan trekking yolları mevcut, milli park içerisinde turistleri ellerinde batonlar kilometrelerce yürürken görebilirsiniz. Yol boyunca sokak müzisyenleri de şarkılarıyla eşlik ediyorlar yürüyenlere… Biz sadece belli bir noktaya kadar trekking yolunu yürüdük ama onun bile çok kolay olmadığını söyleyebilirim. O gün havadan mı, benim mutluluğumdan mı yoksa gerçekten mi Vernazza’nın renkleri bu kadar güzel bilmiyorum ama Manarola’dan sonra en çok Vernazza’yı seviyorum ben. Bir de burası daha yaşıyor gibi geliyor bana… Sokak aralarında çamaşırlar, camlarda teyzeler, dükkanların önünde sohbet eden esnaf… Bir de butiklerinden birkaç güzel parça kapınca keyfim yerine geliyor:) Ama her güzel şeyin bir sonu var biz de Cinque Terre’ye veda edip, Portovenere’ye doğru yola devam ediyoruz.

CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (41) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (27) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (30) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (32) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (34) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (35) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (25) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (37) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (38) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (39) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (40) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (42) Processed with VSCOcam with kk1 preset

Portovenere hiç aklımızda yokken çıkıyor ortaya.. Cinque Terre’nin 5 köyüne girememiş, üvey evlat muamelesi yapmışlar ona ama sokaklarını gördükten sonra geldiğimiz için çok mutlu oluyoruz. Her ne kadar dışarıdan ilk bakışta Cinque Terre kadar küçük ve sevimli gözükmese de arka sokağa daldığımız anda büyülü bir atmosfer karşılıyor bizi. Hem Cinque Terre kadar kalabalık ve turistik değil hem de kesinlikle çok fotojenik . Bir de güneş batarken o sakin sokaklarında yürüyüp, fotoğraf çekip huzur bulduk diyebiliriz. Eğer Cinque Terre’ye kadar gelirseniz Portovenere’yi de listenize ekleyin mutlaka. Deniz mahsüllerinden ve fesleğenli makarnalarından da yemeyi ihmal etmeyin. Portovenere’ye direk tren olmadığını ama tekne ya da kara yoluyla ulaşabileceğinizi de ekliyim hemen.

CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (46) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (48) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (55) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (45) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (44) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (43) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (51) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (53) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (54) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (56) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (57) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (58) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (59) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (60) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (64) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (65) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (66) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (67) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (49) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (50) CinqueTerre_Gezisi_Gamzebiran (47)

Ee sonra noldu diyorsanız Cenova’da başlayın seyahati Pisa’dan sonlandırmaya karar verdik. Hem hayatımızda bir daha kaç kere Pisa kulesini görebiliriz ki diyip onu da aradan çıkarıyoruz:) Geceyi Pisa’da geçirip gündüz de çılgın turist kalabalığı arasında Pisa kulesini görüp, aile albümü için komikli şakalı fotolar çekilip eve dönmek üzere havalimanına doğru yola koyuluyoruz ve Cinque Terre seyahatini noktalıyoruz. Ama hala Ne zaman tatlı bir akşam güneşi vursa aklıma Cinque Terre gelir, sanki orada güneş daha farklı, daha güzel batıyormuş gibi…